Bu Blogda Ara

26 Aralık 2011 Pazartesi

MAYALI ,MAHLEPLİ POĞAÇA




Herkese merhabalar.
   Artık kış iyice yüzünü göstermeye başladı,aslında geç bile kalmıştı .
kış çocuğu olduğumdan mıdır ,evde olduğumdan mıdır nedir çok severim ben kışı.evdeyim derken ev hanımı olduğumdan dedim,yoksa sık sık dışarıda işlerim olur ve bazen kar kış demeden çıkıp işlerimi hallederim .ama mecbur değilsem de çıkmayabilirim,yani he gün işe yada okula gitmek zorunda olanlar gibi rutin bir mecburiyetim yoktur,anlatmak istediğim tamda budur:)
neyse efendim gelelim asıl konuya;
    haftanın ilk tarifi,oğluşumun doğumgününde de yaptığım çok beğeni toplayan,hem mayalı hemde mis gibi mahlep kokan nefis bir poğaça..
mutlaka denemelisiniz.
biraz değişik bir yapılışı var ama tadı enfesti.o kadar çok beğenildi ki,bu nedenlede bloğumda yerini almaya mahkum oldu:),
geçelim tarife..

MALZEMELER

2,5 bardağı un
1 adet yumurta
1/2 tatlı kaşığı tuz
1 yemek kaşığı şeker
1/3 yaşmaya yada 1 tatlı kaşığı dolusu kuru maya
1/4 tatlı kaşığı mahlep
150 gr yumuşak margarin
1/4 su bardağı soğuk su (mutlaka soğuk olmalı)
üzerine:
1 yumurta sarısı
1 fiske şeker
içine:
beyaz peynir

HAZIRLANIŞI

  Unu,tuzu,mahlebi bir kaba alalım,yaş mayayı küçük küçük doğrayıp üzerine ilave edelim.suyu,yağı ve yumurtayı da ekleyip, yaklaşık 10 dakika kadar yoğuralım.ilk başta ele yapışan bir hamur olacak ama yoğurdukça kendini toplayacak ve kulak memesinden biraz daha sert bir hamur olacak.1 saat kadar ılık bir ortamda mayalandıralım ve mayalanan hamuru iyice unlanmış bir tezgaha alıp 2-3 dakika daha yoğurup 12 eşit parçaya bölelim.parçaları düzgün bir şekilde yuvarlak yapıp,elimizin ayasıyla hafifçe yassılaştıralım.iç harcını da yerleştirdikten sonra,hamuru ikiye katlayıp elimizin yan tarafıyla 1 cm içeriden kapatalım.yağlanmış fırın tepsiye alıp 30 dakika daha mayalandıralım.Üzerine şekerle çırpılmış yumurta sarısını da sürüp,önceden ısıtılmış 180 dereceli fırına verelim.altı üstü kızarana kadar pişirelim.
AFİYET OLSUN...
                                                     Twitter :    Reyhan Ksc
                                                     instagram :  reyhanksc
                                                     facebook:   anne eli gibi

24 yorum:

  1. bilirim bu lezzeti):)ellerien sağlık canımm..nefis..sevgiler..iyi haftalar

    YanıtlaSil
  2. mis gibi mahlep kokusu çok severim:) ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende çok severim şehrinaz çokk:)sağol canım..

      Sil
  3. merak ettim şimdi nasıldır acaba tadı, ama lezzetli görünüyor gerçekten ellerine sağlık canım =)

    YanıtlaSil
  4. Mahlebin o miss kokusuna bitiyoruuuum.
    Epeydir poğaça yapmıyorum,çocuklarda tutturdular yap diye ama bir tembellik var üzerimde..:))
    Ellerine sağlık canım.
    Yumuşacık yumuşacık süper olur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende tatlım benede bitiyorum:)
      yap hayatım sende senin için iki dakikalık iş yani,sağol canım öpüyorum..

      Sil
  5. Bugün niyetliyim ve bunları görmem hiç de hoş olmadı canım.Ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  6. mahlep mis gibi kokar... benim evde yok tr.den getiricem inşallah.. ellerine sağlık sevgilerimle

    YanıtlaSil
  7. Mahlepin tadını çok severim ayrı bir lezzet kadar hamurişlerine ellerine sağlık canım ...
    Kışı ben senin kadar sevemiyorum maalesef :)) sabah erkenden kalmak soğukta dışarı çıkmak zor geliyor zoooooooorrrrrrr
    ama şükür sağlığımız yerinde çalışıyoruzz ben de kedicik gibi evde kışı geçirmek istiyorum
    kışın öğleden sonraları battaniyeyi alıp öğleden sonraları şekerleme yapmaya bayılıyorum sonrada misler gibi mahlepli poğaça olmalı ah olmalı .
    Neyse bu gün benim çenem çok düşük :)) ellerine sağlık canım nefis olmuş .
    Afiyetler olsun....

    YanıtlaSil
  8. ... kuzucukların istiyorsa sen fazla dayanamaz yaparsın bence:)
    sağol meliha'cım,öperim..

    ...ah kıyamam ben sana yakında değilsin ki taaa almanya gönderememde,hakkını helal et canım allah kabul etsin..

    ...teşekkür ederim yemekbiraşk,umarım bu kokudan daha fazla mahrum kalmazsın.

    ...bende evdeyim ama bu dediklerini pek yapamıyorum malesef yıldız'cım,işten güçten yemekten başımı kaldıramıyorum ki,olsun sen yeterki konuş,sağol canım..

    YanıtlaSil
  9. ellerine sağlık canım. Mahlepli hiç denemedim. ama öyle bir anlatmışsın ki denememek mümkün değil. SEvgilerimle...

    YanıtlaSil
  10. Mis gibi mahlep kokusu geliyor banaaa miiissss:) Ellerine sağlık Reyhancım:)

    YanıtlaSil
  11. çok guzel oluyor bende yaptım mahleplı mayalı pogaca bu hafta harıka oldu senın yaptıklarında cok guzel olmus yumusacık gorunuyor tıpkı anne elı gıbı nefıs,ellerıne sağlık canım

    YanıtlaSil
  12. ELLERİNE SAĞLIK CANIM MAHLEPLİ OLUNCA BAYAT KOKUSUDA OLMUYOR POĞAÇALARDA

    YanıtlaSil
  13. ...teşekkür ederim tombul tarifler,mutlaka denemelisin,sevgiler..

    ...orayada geldimi kokusu:)
    sağol tümay'cım..

    ...sağol zeymuran'cım,eminim senin yaptıklarında nefistir..

    ...teşekkür ederim nilay'cım öperim canım..

    YanıtlaSil
  14. Ohhhh mis valla ellerine sağlık canım eve gidince dereotlu yapıcaktım şimdi kafamı karıştırdın işte yaw:)

    YanıtlaSil
  15. Mahlepli mayalı poğaçayı hiç denemedim ama nefis bir görüntüsü var ellerine sağlık....

    YanıtlaSil
  16. Mayalı tarifleri çok seviyorum, yağı bana göre fazla olsada deneyeceğim, hemde misafirlere.
    sevgiyle kalın

    YanıtlaSil
  17. canım ellerıne saglık yıne harıka............

    YanıtlaSil
  18. ...pasta köşesi,canım,bugün bunu yap yarında dereotlusunu yaparsın:)sağol canım..

    ...mutlaka denemelisin armina,çok güzel oluyor,sağol canım..

    ...bende mayalı tarifleri her zaman daha çok sevmişimdir mayasıza oranla,mutlaka denemelisin dilekcim pişman olmazsın,sağol..
    ...teşekkürler zeynepcim,öperim canım..

    YanıtlaSil
  19. gönüldendamlalar19 Oca 2012 01:21:00

    Bu siteye girince hep karnım gurul gurul ötmeye başlıyor nedenini hala anlamış değilim:) Muhabbetle

    YanıtlaSil
  20. bilmem neden acaba?:)çok teşekkür ederim arkadaşım,eksik olmayın,SEVGİLER...

    YanıtlaSil

değerli yorumlarınız için teşekkürler...

blog sahibi değilseniz, alttaki adı/url yazan bölüme tıklayıp,adınızı yazarak yorum bırakabilirsiniz.
yorumunuz olumsuz bile olsa mutlaka yayınlanacaktır ve cevapsız kalmayacaktır,ancak hakaret içeren yorumlar kesinlikle yayınlanmayacak dolasıyla yanıtsız kalacaktır.Bilginize !!!
sevgiler..