7 Ağustos 2012 Salı

BAL PARMAK

BAL PARMAK 

SDFH 6
  Şimdi diyeceksiniz ki bu ne? tam tarifimi yazmak üzereyken mutfağa gitmek zorunda kaldım döndüğümde bu harfler buradaydı,Yağız'ım yazmış,peki burada ne yazıyormuş ?ben dünyanın en birinci blog annesiymişim,hemde büyük harflerle yazmış bunu da özellikle vurguladı :)
  Mutluluktan ağlayayım mı yoksa güleyim mi bilemedim,silmeye de kıyamadım:))
İşte anne olmak bu !bazen deli gibi yorulursun,bazen deli gibi sinirlenir yada üzülürsün,bazen de böyle deli gibi mutlu olursun ...
   Neyse efendim bugün de sizler için güzel bir menü hazırladım ve yanında nefis bir tatlıyla getirdim,tatlıyı çok evvelden yayınlayıp,yayından amıştım şimdi tekrar güncelledim.Tarif yeşim abla'ya (yeturla lezzet kareleri) ait ancak şuan blogu olmadığı için link veremiyorum.Daha evvel yaptığım ve yine yeşim abla'ya ait olan pastane usulü şekerpareyle birkaç fark dışında tarifi aynı,ona da bir göz atın derim.
   Şimdiden hepinize bereketli iftarlar...

19.GÜN İFTAR MENÜSÜ





ETLİ KURU FASÜLYE
ACILI EZME
PİRİNÇ PİLAVI
BAL PARMAK TATLISI










Sahurda ne yapayım diye düşünüyorsanız,hem şık hem de leziz olan DANTEL KREP yapabilirsiniz.


Tüm iftar önerilerime BURADAN ,tüm sahur önerilerime de BURADAN  ulaşabilirsiniz. 


BAL PARMAK TATLISI


BAL PARMAK TATLISI

MALZEMELER

125 gr. oda ısısında yumuşak tereyağ
1 Türk kahvesi fincanı sıvı yağ
4 yemek kaşığı tepeleme pudra şekeri
2 adet yumurta(birinin sarısı üzerine)
1 çay kaşığı karbonat
1 çimdik tuz
yaklaşık 2,5 -3 su bardağı elenmiş un
3 yemek kaşığı kadar irmik

şerbeti için:
3,5 su bardağı toz şeker
4,5 su bardağı su
1/4 limonun suyu

süslemek için:
fınfık kırıkları
BAL PARMAK TATLISI

HAZIRLANIŞI

  Öncelikle Şerbet için şekeri ve suyu ocağa alıp kaynatalım,almaya yakın limonu sıkalım.orta kıvamlı bir şerbet olacak ve ılımaya bırakalım.

  Ardından derin bir kabın içine sıvı yağ,pudra şekeri,yumurtalar ve tereyağını alıp iyice çırpalım.krema kıvamında olmalı.
İyice çırptıktan sonra karbonat ve bir çimdik tuzu da ilave edip karıştıralım.
Yavaş yavaş elenmiş unu da ekleyerek yoğurmaya başlayalım.Hamur kulak memesi kıvamında olacak ve elinizle bastırdığınızda kıyır kıyır olacak,bu aşamadan sonra yoğurmayı bırakalım.

  Hamurdan cevizden büyüklüğünde parçalar koparıp parmak şekli (parmaktan biraz daha kalın olsun)verelim.Çırptığımız yumurta sarısını sürelim ve arkalı önü irmiğe bulayalım.
Ardından hafif yağladığımız tepsiye dizip önceden ısıtılmış 180 dereceli fırında nar gibi kızarana kadar pişirelim.sakın az pişirmeyin şerbetlenince hamurlaşır.Belli bir aşamadan sonra çabucak yanabiliyor ona da dikkat edelim.

  Şekerpareleri fırından alalım ve 2-3 dakika bekletip ılık şerbeti üzerine boca edelim.
şerbet ılık,tatlı sıcak olacak ama fırından alır almaz değil ilk sıcağı çıkınca dökülecek.Arada tatlıları ters düz edebilirsiniz.tatlıyı biraz dinlendirelim,mesela sabah yaptıysak akşam servis edelim,akşamdan yaptıysanız ertesi gün servis edelim.birde tatlı şerbetini iyice çekince tatlıları şerbetten çıkarmanızı tavsiye ederim,yumuşayabilir.Mesela 24 saatten fazla olduysa artık şerbetten çıkarabilirsiniz.
Üzerini fındık kırıklarıyla süsleyip servis edelim.
AFİYET OLSUN...

26 yorum:

  1. bu çok lezzetli birşeye benziyor...
    canım çekti....
    ama iftara daha var...
    ellerine sağlık canım...
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. ACAİP GÜZEL BULDUM ELLERİNE SAĞLIK CANIM BENİM..

    YanıtlaSil
  3. Evlat bambaşka bişey:))
    Tatlı da öyle:) ellerine sağlık şekerim
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  4. Ah yerim ben o elleri çok tatlı oluyorlar benimkiler büyüdü artık bende yiğenlerin seviyorum:) çocuklar büyüyünca sevdirmiyorlar:)) ellerine sağlık canım ismide çok güzel kendide:) sevgiler

    YanıtlaSil
  5. yerim ben yağızı :) kısaca anne olmak güzel bir duygu reyhancığım.

    tatlı harika görünüyor ellerine sağlık ,yeşim ablanın bloğunun kapanmasına bende üzüldüm :(

    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  6. Çok lezzetli ve görüntü de şahane,canım ellerine sağlık.Sevgiler

    YanıtlaSil
  7. Anne olmak çok güzel bir duygu Allah evlatlarımıza sağlıklı uzun ömürler versin.Tatlı şahane çok severim ellerinize sağlık.Sevgiler..

    YanıtlaSil
  8. yani ben bittim tatlıya ellerine sağlık en kısa zamanda yapacağım...

    YanıtlaSil
  9. Çok lezzetli görünüyor..En kısa sürede denemek istiyorum..Zira tatlıya asla hayır diyemem:)Ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  10. Çok tatlı bir süpriz oglundan sana sevgili rayyan.ne mutlu sana:)

    menü önerin nefis tatlı şerbetli ya işte insanın canı oruçta şerbetli tatlı çekiyor. tam yerinde:))

    ellerine sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
  11. Severim ben o Yağızı..allah esirgesin,hepsini..ellerinize sağlık..nefis olmuş tatlınız..meni yine bir harika..sevgiler..

    YanıtlaSil
  12. sizler çok becerikli kadınlarsınız:))) Ellerinize sağlık resmen döktürmüşsünüz:)) Sevgilerimle:)

    YanıtlaSil
  13. Canım yağız paşamı Rabbim esirgeisn...Tatlın harika ellerine sağlık sevgiler.

    YanıtlaSil
  14. Nefis bir tatli anlasilan..ellerine saglik..Yagizada kocaman sevgiler:))

    YanıtlaSil
  15. Yağız'a kocaman maşallah:)Allah bağışlasın.Tatlı çok güzel görünüyor,menü harika yine:)Ellerine sağlık.Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  16. Evlatlarımızın canlarımız,onlardan böyle güzel sürprizler ömür boyu unutulmuyor:)
    İftar menün,tuzlusuyla tatlısıyla harika olmuş.Ellerine emeklerine sağlık canım.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  17. ellerine sağlık arkadaşım menüde tatlıda çok güzel. bu arada resim yerleştirmelerin çok güzel ben bir türlü düzgün yerleştirmeyi beceremiyorum. zamanımda olmadığı için çok fazla inceleyemiyorum. pratik bir yolu varmıdır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım yerleştirmek derken tam olarak anlayamadım,keşke biraz daha açsaydın.ben önce elimden geldiğince düzgün bir şekilde çekmeye çalışıyorum,ardındanda fotoshopla canlandırıyorum..sağol canım...

      Sil
  18. Diyet için bir şeyler bulmak için blogları gezerken bu tatlı tarifi oldu mu şimdi? Hem de en sevdiğim tarz.:)) Gene de notumu alıyorum, free günümde yapmak ve yemek için. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  19. oy oy görüntü nefis yine.. ellerine sağlık... bu arada asıl bal parmağa sevgiler..

    YanıtlaSil
  20. Reyhancığım, anne olmak böyle birşey işte, tüm aksiliklere gülebilmek yada canın sıkılsa bile sevebilmek...Ellerine sağlık canım tarif çok çekici, denemek isterim inş. Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  21. insan arada bu tatlıları canı çekiyor eline sağlık

    YanıtlaSil
  22. çok teşekkür ederim arkadaşlar,yağızla ilgigi güzel dualarınıza da kocamna amin.Rabbim hepimizin yavrusunu esirgesin inşallah..

    YanıtlaSil
  23. ellerinize sağlık harika görünüyor.canım çekmedi desem yalan olur.ilk fırsatta deneyceğim ınsallah sevgilerimle http://emekkafee.blogspot.com/

    YanıtlaSil

değerli yorumlarınız için teşekkürler...

blog sahibi değilseniz, alttaki adı/url yazan bölüme tıklayıp,adınızı yazarak yorum bırakabilirsiniz.
yorumunuz olumsuz bile olsa mutlaka yayınlanacaktır ve cevapsız kalmayacaktır,ancak hakaret içeren yorumlar kesinlikle yayınlanmayacak dolasıyla yanıtsız kalacaktır.Bilginize !!!
sevgiler..